De eerder vermeldde scans uit het Arcadia Magazine zijn deels vertaald en bevatten onder andere specifieke informatie over het Bound System. Ook is er aandacht voor de aangepaste "low parry".
Iedere characters krijgt enkele aanvallen die een "bound effect" kan veroorzaken. Zodra de tegenstander stuitert, kan je een combo uitvoeren zoals je die na normale launchaanvallen ook toepast. De mogelijkheden voor deze combo's zijn wel beperkt, omdat je kortgezegd minder hits kan maken in een combo. Verder kan je de tegenstander niet tweemaal per combo een "bounce effect" meegeven. Het vernielen van interactieve stages gebeurt ook met dezelfde aanvallen die een "bounce effect" veroorzaken. Degene die door zo'n aanval geraakt wordt, krijgt na het vallen schade, terwijl de andere speler voor okizeme kan gaan.
Low parries zijn zodanig aangepast dat iedere character er nu voordeel uit kan halen. Voorheen had niet elke character een launchaanval die bij een low parrie toegepast kon worden, maar nu wordt de tegenstander automatisch gelanceerd. Ook in deze situatie kan je geen langdradige combo's maken zoals in Tekken 5, maar je kan wel tijdens de combo een aanval gebruiken die een "bounce effect" veroorzaakt. Dat resulteert in een combo die een achtereenvolgende combo veroorzaakt.