Bandai Namco heeft een nieuwe Dev Diary online gezet waarin producer Michael Murray en game director Kouhei Ikeda praten over de ontwikkeling van Leroy Smith en Fahkumram. Ook worden ongebruikte concepten getoond in de video.
Originele characters
Beide characters zijn uniek in de zin dat ze vanuit een bestaande vechtkunst ontwikkeld zijn net zoals klassieke characters zoals Law, Eddy en Hwoarang. Daardoor is er gebruik gemaakt van "motion capture" met ervaren vechters.
Leroy Smith
De wens voor een Wing Chun character was er al langer, maar kwam pas echt tot stand toen het definitieve ontwerp van Leroy unaniem uitgekozen werd. Motion Capture is uitgevoerd door een Wing Chun meester die de vechtkunst oorspronkelijk van een neef van Ip Man heeft geleerd. Qua aanvallen waren er twee punten waarop gefocust werd; aanval en verdediging in één en snelle opeenvolgende slagen. Het gebruik van wapens is normaal in de Wing Chun vechtkunst en het leek de ontwikkelaars ook wel een leuk element om toe te voegen aan de character.
Sugar's oorspronkelijke ontwerp zag er agressiever uit zoals je zou verwachten van een pitbull, maar de ontwerpers besloten dat een stommer gezicht beter zou passen en beter ontvangen zou worden door fans.
Fahkumram
Het ontwerp van Fahkumram is gebouwd om het principe er angstaanjagend uit te zien zonder dat het richting bovennatuurlijk zou gaan. Ondanks zijn grote bouw is er bewust voor gekozen om hem er dynamisch uit te laten zien en te voorzien van een vrij lang bereik. Zijn vele littekens zijn gebaseerd op verhalen van mensen die getroffen zijn door bliksem, het overleefd hebben en een Lichtenberg litteken eraan over houden. De oorspronkelijke Motion Capturing is gedaan door de Thaise Muay Thai vechter Suakim PK Saenchai, maar voor de "video game" aanvallen heeft wereldkampioen Nadaka Yoshinari de Motion Capturing gedaan.