Update 2.10 voor Tekken 7 is sinds
maandag beschikbaar en brengt een handjevol ingrijpende wijzigingen met zich mee. Daarnaast zijn er ook een aantal algemene bugs opgelost in deze belangrijke patch.
Ruim 15 characters krijgen een aanpassing aan één of meerdere aanvallen. De meeste aanpassingen hebben te maken met aanvallen die onbedoeld whiffen en bepaalde aanvallen die onbedoeld onderbroken kunnen worden. Daarnaast wordt Geese flink aangepakt in deze update waarbij het voor hem moeilijker wordt om zijn meter te vullen.
Het lijkt echter een kwestie van tijd voordat de volgende patch eraan komt. Zo is het vanaf nu mogelijk om volledige combo's uit te voeren met Law's d/b+4 als launcher. Ook zijn er al twijfelachtige ontdekkingen gedaan met Marduk en Armor King die nodig lijken te moeten worden aangepakt.
Algemeen
BT u/b_u+2 (bug opgelost met onbedoelde bewegingen tijdens een Super Slow Motion Effect)
Wake Up Backwards (bug opgelost waarbij tegenstander jou terug kan slaan in vorige wake-up positie na opstaan met een achterwaartse input)
Quick Recovery Backwards (bug opgelost waarbij tegenstander jou terug kan slaan in vorige wake-up positie na een techroll met een achterwaartse input)
Anna
b+1+2 (rage art verbindt nu makkelijk om whiffs in bepaalde situaties te voorkomen)
qcf+2+3 (tweede hit raakt consistenter op hit of blok in een off-axis situatie)
CJ d/b+3 (bovenste hitbox is groter gemaakt om het consistenter te laten raken)
f+3,2 (hitbox is groter gemaakt om het consistenter te laten raken)
u/b+1_u+1 (recovery frames verlengd met 4 frames om de eigenschappen met de standaard aanval gelijk te trekken t.o.v. andere characters)
Bryan
b+2,4 & b+2,1,4 (grotere hitbox gekregen om bepaalde whiffs tegen bukkende tegenstanders te voorkomen)
Eddy
f,f+3+4 (tweede hit raakt consistenter op hit of blok in een off-axis situatie)
3~4(~b) & 3+4 (bug opgelost waarbij eerste hit soms onbedoeld meer schade deed in sommige situaties)
(f+)2+4 (recovery frames verlaagd van -15 naar -13 omdat tegenstanders soms de throw onbedoeld konden onderbreken)
Feng
qcf+1 (bug opgelost waarbij je soms onbedoeld backturned achter de tegenstander terecht komt)
Geese
Power Gauge (vult voortaan 15% trager)
Gigas
d/f+2 (Grotere hitbox gekregen om bepaalde whiffs te voorkomen)
Jack-7
Crouching d+2+3 (recovery frames verlaagd van +0 naar +5 omdat tegenstanders soms de throw onbedoeld konden onderbreken)
Jin
f,N,d/f+4,3+4 (bug opgelost waarbij eerste hit soms onbedoeld meer schade deed in sommige situaties)
Josie
b+4,3,4 (recovery frames verlaagd met 5 frames omdat tegenstanders soms de aanval onbedoeld konden onderbreken; herstel op blok verlaagd van -20 naar -15)
King
f+3:1+2 (bug opgelost waarbij deze aanval op een backturned tegenstander toe te passen was)
qcf+1+2~1+2,1+2 (recovery frames verlaagd van -19 naar -9 omdat tegenstanders soms de throw onbedoeld konden onderbreken)
Law
3+4 (eerste hit heeft grotere hitbox gekregen om whiffs in bepaalde situaties te voorkomen)
Lei
u/b+1_u+1 (recovery frames verlengd met 4 frames om de eigenschappen met de standaard aanval gelijk te trekken t.o.v. andere characters)
D/F (bug opgelost waarbij crouch walk van Lei trager opstartte t.o.v. andere characters)
Lili
d/f+2+3 (bug opgelost waarbij deze Rage Drive vanuit crouch positie uitgevoerd kon worden)
Paul
WS+3,2 (tegenstander staat dichterbij na eerste hit om whiffs met tweede hit vaker te voorkomen)
Steve
d/f+2+3 (schade veranderd van 14,21 naar 10,20; hitbox van tweede hit is verkleind; aanval voortaan ook uit te voeren via d/f+2~2+3)