Yoshimitsu zal ook speelbaar zijn in Soulcalibur VI. De game komt later dit jaar uit voor de PlayStation 4, Xbox One en Steam.
Verhaalsgewijs is Yoshimitsu een voorouder van de Yoshimitsu die je uit de Tekken serie kent. Qua gameplay vertonen beide characters een hoop gelijkenissen. In Soulcalibur VI is Yoshimitsu uitgerust met diverse nieuwe aanvallen geinspireerd op de Yoshimitsu uit Tekken 7. Zoals gebruikelijk heeft de vechter ook een compleet nieuw uiterlijk gekregen. In Soulcalibur VI is Yoshimitsu's Critical Edge aangepast en geinspireerd op Yoshimitsu's Rage Art uit Tekken 7. Na het lostrekken van de ziel van de tegenstander laat de krijger zijn zwaard meerdere malen op de tegenstander los.
Soulcalibur VI is sinds 2014 in ontwikkeling en maakt net als Tekken 7 gebruik van de Unreal Engine 4. Het project wordt geleidt door Motohiro Okubo wie dezelfde rol vertolkte bij de ontwikkeling van Tekken 7. De game is een hervertelling van de originele Soulcalibur game, maar introduceert enkele nieuwe features zoals Reversal Edge en Lethal Hit. Ook keren er oude mechanieken zoals Soul Charge en Guard Impact terug.