Bij een panel op EVO 2015 heeft Katsuhiro Harada de huidige status van Tekken 7 uitgebreid toegelicht. Ook blikte hij vooruit op onder andere de uiteindelijke consoleversie van de nieuwe Tekken game.
Harada ging allereerst in op de kritiek op het klassieke businessmodel van de Tekken games waarin een game eerst uitgebracht wordt als arcadeversie en later geport wordt naar de consoles. Behalve dat de feedback van de arcadeversie ervoor zorgt dat de consoleversie feitelijk een geperfectioneerde versie van de arcadeversie wordt benadrukt de Japanner dat de opbrengsten van de arcadeversie zelfs nog een fractie hoger liggen dan de uiteindelijke opbrengsten van de consoleversies van de games. Harada belooft dat de consoleversie een hoop extra's krijgt die niet terug te vinden zullen zijn in de arcadeversie, waarbij hij een mogelijke hint gaf naar console-exclusieve characters.
Veel fans waren teleurgesteld toen de Tekken 7 updates in de arcadeversie abrupt stopten na de toevoeging van Kazumi als 27e character in Tekken 7. Harada vertelt dat dit onder andere gedaan is omdat Tekken 7 op diverse internationale toernooien speelbaar zal zijn zoals EVO en Mastercup, waarbij spelers geen rekening hoeven te houden met tussentijdse updates. De Japanner noemt de huidige status van de game "Season 1" en vertelt dat de game snel weer nieuwe content krijgt waarbij hij specifiek omschreef dat dit zowel characters als stages kunnen zijn. Later in het panel vertelt Harada dat het een mogelijkheid is dat nieuwe content over langere periodes uitgegeven kunnen gaan worden zoals Street Fighter 4 een aantal jaren heeft gedaan. De Japanner benadrukt direct dat hij geen fan is van betaalde DLC.
Harada gaat ook in op characters die mogelijk wel of niet geschrapt lijken te zijn in Tekken 7. De keus om minder characters aan te gaan bieden in Tekken 7 komt voornamelijk door massale feedback van fans die het roster van Tekken Tag Tournament 2 te groot vonden. Het gebruikspercentage van de characters speelt een rol bij het vormen van het roster. Desondanks spreekt Harada zich niet uit over mogelijk geschrapte characters. De Japanner vertelt dat nieuwe characters diverse bestaande aanvallen ontvangen hebben vanwege een grotere waarschijnlijkheid dat deze characters populair worden onder spelers door een zekere herkenbaarheid. Ook vertelt Harada later in het panel dat niet rassen maar nationaliteiten rondom opkomende Tekken landen een grote rol spelen bij het maken van nieuwe characters. Bij een vraag uit het publiek geeft Harada als groot fan van de "Blade" films toe graag Raven terug te willen zien in Tekken 7.
De Japanner gaat ook kort in op het onlangs aangekondigde
The King Of Iron Fist Tournament 2015, waarbij ook Harada verontwaardigd is over de lading die Bandai Namco aan het toernooi gaf met "global tournament" omdat het toernooi voornamelijk op Azie gericht is. Harada hoopt dat Bandai Namco het goed maakt met een echt globaal toernooi zodra de consoleversie uit is.
Op de vraag of characters in de toekomst meerdere Rage Arts zouden kunnen krijgen reageerde Harada niet onwillig, maar benadrukte wel dat hij de game relatief simpel wil blijven houden. Tot slot gaat Harada in op de standaard outfits die sinds Tekken 5 weinig veranderd zijn. De Japanner stipt aan dat de looks in Tekken 4 radicaal op de schop waren gegaan en hij daar veel negatieve feedback op kreeg. Harada twijfelt of dergelijke innovatie ruim 13 jaar wel zal gaan werken gezien hij naar eigen zeggen weinig positieve feedback over o.a. Tekken 4 en de huidige outfits in Tekken 7 krijgt. De Japanner zegt dat een eventuele aanpassing aan de default outfits in dat geval alleen voor de consoleversie doorgevoerd zouden gaan worden. Afsluitend liet Harada weten twee grote aankondigingen dit jaar in petto te hebben.