Tekken 7 heeft vandaag voor het eerste sinds de launch vorige maand een patch gekregen die grote aanpassingen doorvoert. De aanpassingen van patch "F08" zijn van grote invloed op het onderlinge balans tussen characters.
Bandai Namco heeft zelfs een lijst vrijgegeven met grove omschrijvingen van elke aanpassing. Echter kunnen de wijzigingen technisch gezien ten alle tijden weer teruggedraaid of opnieuw aangepast worden via een netwerkupdate, dus heeft het weinig zin om elke individuele aanval onder de loep te nemen.
Wel zitten er een aantal patronen in de doorgevoerde aanpassingen. Een groot aantal hopkicks is onveiliger geworden op blok. Ook zijn diverse aanvallen aangepast qua gedrag op een tegenstander die zich in mid-air positie bevindt. Zo veroorzaakt King's f,f,f+2+4 als combo ender geen floorbreak meer om te voorkomen dat de combo verlengt kan blijven worden met eventueel nog een Rage Art op het eind (zie onderstaande video). Diverse lage aanvallen zijn qua startsnelheid langzamer geworden en daardoor op papier makkelijker te blokken. Verder zijn een aantal Rage Arts aangepast. Onder andere de homing eigenschappen van Devil Jin's Rage Art zijn aangepast. Tenslotte is een vreemde bug opgelost waarbij spelers een extra bound in combo's konden krijgen wanneer de "Paper Fan" Item Move in mid-air situaties gebruikt werd. Al met al lijkt Bandai Namco met deze nieuwe patch de focus op combo's te verleggen.
In aanloop naar de consoleversie van Tekken 7 zal de arcadeversie nog diverse aanpassingen qua balans krijgen door middel van verzamelde data van de arcademachines. Hoewel characters zoals Bryan en Kazuya momenteel zeer goed uit de verf komen, is het geen garantie dat deze characters ook uiteindelijk in de consoleversie zich mogen rekenen tot één van de statistisch betere characters.