Nadat het embargo van Namco Bandai's Global Gamer Day gister verliep, doken diverse details op Internet op. Zo zijn er ook veel meer details rondom Fight Lab verschenen.
Fight Lab is een soort tutorial waarbij spelers op spelende wijs met mini-game taferelen Tekken leren te spelen. Volgens Harada is het idee geinspireerd vanuit de Tekken Bowl mode en andere mini-games zoals Tekken Ball Mode. "We kwamen erachter dat mensen echt genoten van de mini-games. Je leert echter niet de technieken en mechanieken van Tekken zelf. In Tekken Bowl hebben we naar ons gevoel niemand kunnen leren om beter Tekken te kunnen spelen." Harada's visie voor Fight Lab was dan ook met maken van een tutorial zonder het een tutorial te noemen. Het moeten een serie mini-games zijn waarbij de speler niet door heeft dat ze eigen Tekken aan het leren spelen zijn. Harada hoopt met Fight Lab een barriere te verbreken voor gamers die moeite hebben met de gameplay van de game. Naast beginnende spelers moet Fight Lab ook gevorderde spelers aantrekken. Uitdagingen zullen beoordeeld worden om timing en nauwkeurigheid, waarbij gevorderde spelers beloningen veel sneller uitspelen. Daarbij wordt de moeilijkheidsgraad ook langzaam omhoog gezet met moeilijkere uitdagingen.
In Fight Lab speel je met Combot, welke jij moet opleiden door diverse oefeningen te voltooien. Terwijl je Fight Lab doorloopt, kan Combot iconische aanvallen van andere characters leren zoals de Phoenix Smasher van Paul en de Rising Uppercut van Heihachi. Ook kan je items vrijspelen waarmee je het uiterlijk van Combot kan aanpassen. Jouw eigen aangepaste Combot kan ook buiten Fight Lab gebruikt worden met uitzondering van ranked matches in de online modes.

Fight Lab opent met een mini-game waarmee je zeer complexe aanvallen kan uitvoeren met zeer simpele inputs. Het doel van deze eerste mini-game is het oefenen van timing. Wanneer je deze mini-game succesvol afsluit, wordt Combot per ongeluk vernietigd door zijn maker Violet. Hierna ga je verder met een nieuwe Combot die weer over volledige controls beschikt. De tweede mini-game is het oefenen van hoge, middel en lage aanvallen tegen een reeks tegenstanders. Een icoon op de tegenstander vertelt of je een hoge, middel of lage aanval moet uitoefenen. Door een verkeerd icoon te raken op een verkeerde hoogte ontstaat er een explosie, welke ten koste van de healthbar van Combot gaat. Deze mini-game wordt afgesloten tegen Jack-6, welke counteraanvallen uitvoert als je een verkeerd icoon raakt.
Op de Global Gamer Day van Namco Bandai besprak Harada twee andere concepten voor mini-games die mogelijk in de retailversie van Tekken Tag Tournament 2 kunnen belanden. Het eerste concept is een mini-game waarmee je het sidesteppen traint door rollende sushi's of Panda's te ontwijken of juist te verzamelen met Combot. Het tweede concept betreft het trainen van juggles door Ganryu zo lang mogelijk in de lucht te houden. Met iedere succesvolle hit blaast Ganryu op als een strandbal totdat hij ploft.