In een interview met
Nintendo over Tekken 3D: Prime Edition heeft Katsuhiro Harada zich los gelaten over zijn jeugd en hoe hij uiteindelijk director bij Namco Bandai werd. Ook vertelt de Japanner over de energie achter Tekken.
Harada kwam als kind via een familielid in aanraking met de Space Invaders (1978) game en hield naar eigen zeggen sindsdien van videogames. Zijn ouders waren echter zeer strict en verboden hem om videogames te spelen. Via vrienden en arcadehallen bleef de Japanner in aanraking met videogames. Wanneer Harada eenmaal oud genoeg was om een baan te zoeken, was hij vastberaden de gameindustrie in te gaan tot grote teleurstelling van zijn ouders.
De Japanner ging echter psychologie studeren, maar kreeg wel van Namco zijn eerste baan aanboden bij de verkoopafdeling. Rond die tijd was Harada gedreven om via deze afdeling diverse evenementen te organiseren om zoveel mogelijk mensen in aanraking te krijgen met videogames. Als werknemer bij een arcadehal van Namco kreeg Harada langzaam ervaring met wensen van consumenten, waardoor hij inzicht begon te ontwikkelen over gewenste aanpassingen in videogames. In zijn tweede jaar ontving Harada een onderscheiding van de president van Namco Bandai wegens uitstekend werk. Harada gebruikte het moment op baldadige wijze en vroeg aan de president of hij niet overgeplaatst kon worden naar de afdeling Research And Development. Binnen een maand werd de Japanner overgeplaatst.
Ook op de afdeling Research And Development liet Harada van zich horen en adviseerde alle directors actiegames te maken zoals hij het zou doen. Harada wilde laten zien dat hij het ver wilde schoppen en maakte in het begin ook de moeite om elke dag de laatste werknemer te zijn die het gebouw verliet. Ook bleef hij zich bezig houden met het in beeld brengen van de feedback van consumenten.
Harada omschrijft Tekken met woorden zoals spanning, spoed, agressiviteit. Ook de term Aerial Combo komt voorbij, waar de Japanner niet kan ontkennen dat het inmiddels niet meer weg te denken is bij Tekken. Harada zegt dat er dagelijks nagedacht wordt over een balans vinden tussen de winnaar en verliezer, waarbij de winnaar zijn winst grotendeels aan Aerial Combo's kan danken. Een handicap optie is al eens overwogen, maar men betwijfelde de mate waarin een optie gebruikt zou worden die een persoon als een mindere speler eigenlijk betiteld. Met Tekken 3D: Prime Edition is een poging ondernomen doordat combo's vooringesteld kunnen worden met het touchscreen van de Nintendo 3DS. Ook is er een vooringestelde knoppenindeling waarbij de ene knop een launcher oplevert, de andere knop een bound aanval en nog een andere knop een filler tijdens de combo.