Er is een hoop nieuwe informatie verschenen over de
gameplay van Street Fighter X Tekken. Dit is te danken aan het feit dat de game speelbaar was op het Captivate evenement van Capcom.
Allereerst hanteert de game zoals bekend een achtrichtings systeem met het gebruik van zes knoppen in een 2D omgeving. Verder is er een Tag systeem die veel overeenkomsten vertoond met Tekken Tag Tournament. De snelheid van de game is iets langzamer dan de meest recente versie van Super Street Fighter IV.
Het verschil in gameplay komt duidelijker naar voren bij het gebruik van Tekken characters. De characters uit Tekken hebben een vertrouwd gevoel door Tekken-achtige combo's en het feit dat deze characters voornamelijk op vier knoppen leunen, terwijl de characters uit Street Fighter meer gebruik maken van zes knoppen. De combinatie van knoppen is ook in veel gevallen zoveel mogelijk gelijk getrokken met de Tekken serie. Yoshinori Ono hoopt de game hiermee toegankelijker te maken voor Tekken spelers.
Als fan van Tekken Tag Tournament vond Ono het erg belangrijk om het tag systeem toe te voegen om een
nieuw element van gameplay aan de game toe te voegen. Ono verwacht het tag systeem beter te kunnen programmeren met voldoende budget en tijd, gezien Katsuhiro Harada destijds een beperkt budget en tijdsbestek had om Tekken Tag Tournament te kunnen maken. Om de game niet te chaotisch te maken is dan ook niet gekozen om een tag systeem zoals in Marvel VS Capcom 3 te maken.
Throws worden uitgevoerd door Light Punch + Light Kick (1+3?), tag wordt uitgevoerd met Medium Punch + Medium Kick en launchers worden uitgevoerd met High Punch + High Kick. Met launchers kan je de tegenstander hoog lanceren zoals in Tekken, maar wel hebben deze aanvallen een lange start-up en een slechte recovery. De aanwezige Super Meter heeft 3 bars. Een tag cancel kost 1 bar, een EX aanval kost ook 1 bar, een Super kost 2 bars.
Net zoals in Tekken 6 en in de aankomende Tekken Tag Tournament 2 bevat de game multi-tiered stages. In de vertoonde Jurassic Park stage kan men naar beneden vallen, waarbij Alex (Tekken 2, Tekken Tag Tournament) op de achtergrond te zien is. Ook heeft de game een stage vergelijkbaar met Urban War Zone uit Tekken 6. Er zijn geen restricties in het kiezen van characters, waarbij een ieder de vrijheid heeft om 2 Tekken characters, 2 Street Fighter characters of van ieder één character te kiezen.
Op het Captivate evenement was Kazuya de meest gebruikte character, welke vrij makkelijk te hanteren was en op eenvoudige wijze combo's kon uitvoeren. Volgens de bezoekers had Nina het meeste potentieel met onder andere een dash die onder Hadoukens en Sonic Booms gaat. Marduk lijkt van dichtbij sterk te zijn met een sterke wallplay en throws, maar heeft verder geen mobiliteit. Bob had volgens veel bezoekers de beste pokes onder de Tekken characters. King werd omschreven als de meest ingewikkelde character van de gehele game tot nu toe met sterke throws en counters.