Tekken Tag Tournament introduceert nieuwe aanpassingen aan de stages en het Item Moves systeem van Tekken 6. Dit is te lezen in de nieuwste uitgave van Famitsu Magazine.
De aanpassingen aan de stages vallen onder het nieuwe "Stage Gimmick" systeem. Het is een evolutie van de combomogelijkheden na het breken van een muur zoals bij Temple Grounds in Tekken 6. Na het breken van de muur staat de tweede character van de speler klaar om opnieuw aan te vallen, al vereist dit wel een stricte input. Bij het breken van de muur beland je in een nieuw gebied, waarbij characters omlaag lijken te vallen.
Rage wordt meer richting het Netsu systeem van de eerste Tekken Tag Tournament omgebouwd. Wanneer Rage optreedt bij een lage health, beschikt de tweede character over Rage. Welk duo gebruikt wordt is van invloed voor wanneer Rage optreedt. Famitsu onthuld alvast dat Jin en Asuka geen goed duo vormen, evenals Lars met vader Heihachi.
Items worden dieper in de gameplay verweven in Tekken Tag Tournament 2. Sommige items zullen bruikbaar zijn tijdens de gameplay en niet alleen als stand-alone aanval. Famitsu noemt als voorbeeld een knuppel voor Paul en een "hamerhoofd" voor Kazuya. Mogelijk kunnen properties van bestaande aanvallen gewijzigd worden met het gebruik van deze items.
Meer nieuws over Tekken Tag Tournament 2 wordt op 18 en 19 februari 2011 verwacht tijdens de AOU Show in Tokyo.
- Mishima Polytech stage keert terug
- Nieuwe stage in een dorp?
- Nieuwe stage op een markt?
- Bevestiging: stage gimmick houdt inderdaad in dat characters na de muur naar beneden vallen
- Zafina heeft rok ingeruild voor broek