In afwachting van Tekken 6 zal TekkenZone wekelijks interviews plaatsen met Nederlandse topspelers. Het achtste interview is met Sandilord. De beste man is niet weg te denken op offline toernooien en heeft online bij Tekken DR ook een status opgebouwd.
KAN JE EERST IN HET KORT IETS OVER JEZELF VERTELLEN?
Ik ben Stefan en ik ben 28 jaar. Tekken is 1 van mijn hobby's samen met taekwon-do en squash. Ik ben voor het eerst met Tekken 1 in aanraking gekomen bij een vriend. Ik wilde het telkens blijven spelen, maar hij had er nooit zo lang zin in. Toen een hele tijd niks en toen ontdekte ik bij toeval Tekken 3. Weggeblazen, PS gekocht en helemaal gek gespeeld (voornamelijk tegen computer). Sinds Tekken 5 doe ik ook toernooien en meetings en ben ik stukken beter geworden.
HOE IS DE NAAM SANDILORD ONTSTAAN?
Van mijn 16e t/m 19e heb ik met veel plezier bij een supermarkt gewerkt waar we op een gegeven moment stoere namen voor elkaar gingen bedenken die iets met je naam te maken hebben. Iemand bedacht Sandilord en die sloeg zo aan dat hij altijd is gebleven. Later werd dat weer afgekort naar Lord. Sommige vrienden noemen me nog steeds zo :)
Je spreekt het trouwens uit zoals je het schrijft. Je zegt dus niet "Sendilord".
WELKE HOOGTEPUNTEN HEB JE MEEGEMAAKT MET TEKKEN?
Qua toernooi heb ik niet zo gek veel behaald. Waar ik wel trots op was is dat ik bij een van mijn eerste toernooien SLS (BE) heb verslagen. Hij was zwaar pissig en kwam later naar me toe dat als hij aan p1 kant had gestaan, hij zou hebben gewonnen...
Hoogtepunten voor mij zijn de weekenden in Antwerpen en Apeldoorn. De imitaties van stances en moves van Sofiane zal ik altijd blijven waarderen ;). De enorme eetlust van Chin, de zieke slaaphoudingen van Ricardo en de meer serieuze gesprekken met Dirk en Tim maken het een heel rijke ervaring naast het spelen zelf.
WAT VIND JE ZO LEUK AAN JOUW MAIN CHARACTERS DRAGUNOV EN GANRYU?
Dragunov heeft zo'n wrede stijl. Vanaf het eerste moment dat ik hem zag wilde ik hem spelen en goed met hem worden. Ik viel het eerst voor zijn ff1+2, qcf2 en takedown throws. Takedown 1+2 is echt heerlijke PAIN! Zijn juggles spraken me ook erg aan.
Ganryu was daarvoor mijn main. Ik denk voornamelijk omdat hij mijn speelstijl op dat moment goed lag: basic. In no-time is Dragunov mijn main geworden en zal dat waarschijnlijk altijd blijven. Het maakt het nog leuker dat hij low-tier is, dan betekent de winst nog net iets meer.
Ganryu speel ik af en toe nog eens als ik me echt verveel.
WAT ZIJN JOUW VERWACHTINGEN VAN TEKKEN 6?
Ik verwacht dat we de komende jaren met heel veel plezier dit spel gaan spelen. Ik heb de discussies goed gevolgd en geloof dat we de meest gebalanceerde Tekken tot nu toe gaan krijgen. Het ijkt erop dat iedereen nu ook echt van iedereen kan winnen. De meeste characters zijn ook een stuk wreder geworden.
HOE ZIE JE DE TOEKOMST IN VAN DE NEDERLANDSE TEKKEN COMMUNITY MET OOG OP TEKKEN 6?
Ik hoop dat de community groeit. De eerste berichten lijken dat wel te zeggen. Hopelijk meer nieuwe topspelers zodat de huidige topspelers weer bij kunnen leren en uiteindelijk heel de community verbetert.
GA JE TEKKEN 6 OOK ZEER ACTIEF ONLINE SPELEN ZOALS JE BIJ TEKKEN DARK RESURRECTION HEBT GEDAAN?
Die kans is heel groot. Als ik meetings doe is het nagenoeg altijd met Ricardo. Ik werk fulltime, woon samen, sport regelmatig, trouw de 25e en er zullen wellicht ook op een gegeven moment kinderen gaan komen. Mijn leven is veel te vol om met regelmaat meetings te draaien en dan is online een heel goede optie. Nu dus hopen dat ze die vernieuwde netcode niet verneuken.