Tekken 6 vooruitblik met Demonitzu
In afwachting van Tekken 6 zal TekkenZone wekelijks interviews plaatsen met Nederlandse topspelers. Het zevende interview is met Nick ook wel bekend als Demonitzu. Nick, de 21-jarige oprichter van TekkenZone die al meegeholpen heeft aan vele toernooien en natuurlijk TekkenZone geweldig beheerd! Tekken_Dude en Flora wilden de een voorliefde op appeltjesgroene stoepkrijtjongen met een geweldig gevoel voor orientatie en humor graag interviewen over wat hij nou van TekkenZone vindt en natuurlijk zijn vooruitblik op Tekken 6!
Om te beginnen, kan je iets over jezelf vertellen?
Ik ben Nick, 21 jaar, woonachtig te Rotterdam. Een fan van Tekken sinds deel 1, maar pas sinds 2005 betrokken geraakt bij meetings en toernooien. Mijn main character is Yoshimitsu.
Wat zijn enkele hoogtepunten die je met Tekken meegemaakt hebt?
Mijn meest memorabele hoogtepunten zijn toch wel de momentjes op meetings, toernooien of op weg naar een van deze twee. Ayhan die tijdens een toernooi met 2 blondines verdwijnt, Kyoko-Manjii die op het treinstation een aanval van Raven nadoet en een voorbijganger bijna raakt, Malekith die geconfronteerd wordt met z'n zogenaamde obsessie voor kleine meisjes, met 16+ man een toernooi afronden in Serotonic's eenkamerwoning.
Wat zijn jouw verwachtingen van Tekken 6?
Mijn verwachtingen zijn torenhoog. Ik verwacht dat de solide gameplayelementen uit Tekken 5 in combinatie met de pleziervolle vernieuwingen het zesde deel van Tekken de meest populaire game uit de reeks zullen maken. Onder andere Rage, Bound, floorbreaks en wallbreaks versterken het belang van een goede strategie meer dan ooit. Ook zal het online gebeuren sinds Tekken Dark Resurrection de nodige verbeteringen kennen en dus de replaywaarde veel goed doen.
Welke personages denk je te gaan spelen?
Yoshimitsu is de enige character die ik zeker weten ga spelen. Voor de rest zijn er veel andere characters die mij intrigeren. Roger die heel solide is, Lei die nog meer lijkt op Jackie Chan, Law die een ware afspiegeling van Bruce Lee aan het worden is, en zo zijn er nog meer. Maar de nieuwe characters spreken me ook heel erg aan. Als liefhebber van aparte characters lijkt Lars me heel boeiend, al zullen heel veel mensen hem in het begin spelen. Alisa lijkt me ook wel wat, gezien ze minstens zo bizar als Yoshimitsu is. Ik bedoel, je hoofd eraf laten vallen...
Zal Tekken 6 meer mensen trekken voor toernooien?
Daar is geen twijfel over mogelijk. Iedere huidige actieve speler zal de game oppikken. Daarnaast heb je met de Xbox 360 een nieuw publiek te pakken of mensen die destijds van de PlayStation 2 naar de Xbox 360 overschakelde. Wat lokaler gekeken zijn er ook een aantal oldskool spelers en Street Fighter IV spelers die het zesde deel van Tekken willen gaan oppakken. Ik ben er ook van overtuigd dat Tekken 6 meer toernooien zal gaan opleveren.
Ben jij als oprichter van TekkenZone ook bekend bij de grotere Community's van Tekken of zelfs bij Namco zelf?
Echt bekend denk ik niet. Zo nu en dan krijg ik een mail van een vreemde die m'n nickname op een internationale Tekken website heeft gezien, maar daar blijft het wel bij. Op TekkenTreff (Duitsland) weten ze het volgens mij wel. En voor de rest is het bij de Nederlandse afdeling van Namco Bandai bekend.
Hoe voelt het om zo'n grote site als TekkenZone zelf opgericht te hebben en er ook duidelijk succes mee geboekt te hebben?
Geweldig! Ik had me niet kunnen voorstellen dat die kleine fansite van 3,5 jaar geleden tot deze proporties zou kunnen uitgroeien met de nodige activiteit. Maar ondanks een gebrek aan directe concurenten en de huidige stand van zaken streef ik er naar om TekkenZone nog veel groter te maken en daar is genoeg hoop, potentie en ideeen voor.
Kunnen wij jou, ergens in de toekomst, tegenkomen in een groot Amerikaans of Aziatisch Tekken toernooi?
Hmm, ik acht de kans niet al te groot. Ik zou dolgraag een keer naar Tokyo willen reizen. Maar behalve dat ze daar alleen in arcadehallen spelen, ligt het algemene niveau in Japan behoorlijk hoog. Een groot toernooi in Frankrijk of Duitsland klinkt voor mij wel wat re๋ler.
Wie zie jij eigenlijk als jouw rivaal in het TekkenZone Tournament of andere toernooien?
Al is er niet echt sprake van rivaliteit vanwege niveauverschil, ik zie Kyoko-Manjii weldegelijk als een rivaal. We hebben beide Yoshimitsu als main character en spelen verder ook vaak hetzelfde soort character. Van alle spelers denk ik ook dat ik het vaakst tegen hem heb gespeeld. Zowel op toernooien als op meetings.
Heb je een ritueel voor je een gevecht aangaat?
Ik denk altijd even terug aan foute momenten van een vorig gevecht. Bijvoorbeeld als ik regelrecht in een techtrap van de tegenstander trap. Even nadenken wat er alweer precies mis ging en de beste actie daarvoor evalueren.
Ten slotte, is er iets wat je toch nog liever veranderd zou zien in Tekken 6?
Op papier vind ik Tekken 6 geweldig klinken. Ik heb Tekken 6 nog niet mogen spelen op een beurs of zoiets dergelijks, maar ik reken niet op een enkele teleurstelling over zelfs maar de kleinste dingen in de game. Echter zou Yoshimitsu van mij wel wat meer pluspunten mogen krijgen. Toen Tekken 6 in 2007 in de arcadehallen verscheen, behoorde Yoshimitsu tot ้้n van de betere characters met veel goede tools. In 2009 is Yoshimitsu enorm verzwakt na een reeks patches. Z'n Flash (1+4) is bijna onbruikbaar, hij kan nog maar weinig schade veroorzaken bij muren, veel aanvallen zijn bereik verloren... Maar desondanks blijft Yoshimitsu toch wel een character om rekening mee te houden!
|