De arcadeversie van Tekken 7 Fated Retribution heeft afgelopen week een versie C update met een groot aantal veranderingen gekregen. Deze zelfde update voegde Bob toe aan het roster.
Qua algemene aanpassingen is onder andere de "damage scaling" van Rage Drives aangepast zodat de schade van Rage Drives ook geschaald wordt in combo's. Onbedoelde camera wijzigingen tijdens Rage Drives zijn ook hersteld. Ook zijn de schades van alle Rage Arts verminderd. Verder is de wijze waarop counter hits in-game vertoond worden veranderd.
De update heeft verder diverse aanpassingen doorgevoerd voor de characters Akuma, Asuka, Bryan, Devil Jin, Feng, Heihachi, Hwoarang, Josie, Katarina, Kazumi, Kazuya, King, Lars, Law, Leo, Nina, Steve, Xiaoyu en Yoshimitsu. Vooral Akuma is flink onder handen genomen nadat bleek dat de Street Fighter character bijzonder sterk was in vergelijking met de andere characters. Je kan de patchnotes hieronder bekijken. Let wel op dat deze wijzigingen niet definitief zijn en nog kunnen gaan afwijken van de uiteindelijke consoleversie.
Toon spoiler
Akuma
- Alle special's doen voortaan 1 dmg op blok
- qcf+1 & qcf+2 doen minder schade
- f,d,d/f+1 & f,d,d/f+2 doen minder schade, eigenschappen veranderd bij trade-off met een Power Crush
- f,d,d/f+3~1 & f,d,d/f+4~1 doen minder schade
- f,d,d/f+3~4 & f,d,d/f+4~4 doen minder schade
- f,d,d/f+3~1+3 & f,d,d/f+4~1+3 geeft minder +frames op hit
- f,d,d/f+3~2+4 & f,d,d/f+4~2+4 geeft minder +frames op hit
- Mid-air qcb+3 & mid-air qcb+4 geeft minder +frames op blok
- 2 doet minder schade
- 4 doet minder schade
- f+4 doet minder schade
- d/f+1,2 geeft minder pushback op blok
- d/f+2,1 doet minder schade met eerste hit, tweede hit geeft meer +frames op blok
- d+2 doet minder schade
- d+3 doet minder schade, eigenschappen veranderd op normal hit
- d+4 op hit slaat tegenstander verder weg
- b+1 doet minder schade
- f,f+4 is minder veilig op blok
- WS+2 is minder veilig op blok
- WS+4,4 is minder veilig op blok
- Verticale sprong 2 & diagonale sprong 2 doen minder schade
- Verticale sprong 4 & diagonale sprong 4 doen minder schade
Asuka
- f+2 launcht de tegenstander verder weg
Bryan
- f,f+3* doet minder schade
- FC,d/f+4 doet minder schade
- qcb+3 geeft minder +frames op hit
Devil Jin
- Hitbox van b+4 is groter geworden
- WS+2 geeft S! op mid-air hit
Feng
- FC,d/f+2 doet meer schade
- Eigenschappen van CH WS+4 zijn veranderd
Heihachi
- Tweede hit van d+1,2 is trager geworden
Hwoarang
- u/b+3,3 en u/b+3,4 kunnen nu vanuit verschillende stances uitgevoerd worden
- RFF d/b+3,3 geeft S! op mid-air hit
- RFS d+4,3 heeft strictere timing voor tweede hit gekregen
Josie
- SWS 3 op counter hit draait voortaan tegenstander met gezicht richting jouw character
- d/b+2 geeft wallsplat op normal hit, doet meer schade
- f,N,d/f+3 is minder veilig op blok en hit
Katarina
- HAR 1+2 doet minder schade bij mid-air hit
- d+1 geeft meer +frames op hit
- f,f+4 geeft meer pushback op blok en hit
Kazumi
- 1+4 is veiliger op blok
- 2+3 is veiliger op blok
- FLY 1 is veiliger op blok
- FLY 3 is veiliger op blok, gewijzigde eigenschappen op CH
- FLY 4 doet meer schade
- FLY b+1+2 geeft wallsplat, minder veilig op whiff
- d/f+1 is minder veilig op blok, doet minder schade, heeft minder tracking
- d/b+1+2 is veiliger op blok, gewijzigde eigenschappen op normal hit
- b+1 is veiliger op blok
- f,f+2 is voortaan een Power Crush, is veiliger op blok
- WS+2 geeft minder pushback op blok
- b+1+2 is veiliger op blok, heeft grotere hitbox gekregen
Kazuya
- Rage Drive doet minder schade
- f,f+4 is veiliger op blok geworden
- WS+1,2 is minder veilig op blok
King
- f,f,f+3 minder veilig op blok, minder tracking
- d/b+1+3 doet minder schade
Lars
- DE 3 is veiliger op blok, doet meer schade
- b+4 heeft betere start-up frames, doet meer schade
- d/b+4 geeft meer +frames op hit
- f,f+4,3 geeft meer +frames op hit
- FC,d/f+1+2 doet meer schade
Law
- Tegenstander kan sneller opstaan na succesvolle Rage Art
- 3+4,4 na Parry is trager geworden
Leo
- 1+2 geeft knockdown op hit
- BOK 3 geeft S! op mid-air hit
- qcf+1 op counter hit werkt anders
Nina
- Rage Drive kan niet meer ongedaan gemaakt worden met een reversal of parry door een jump status
- 1,2,3 is veiliger op blok als je 1+2 erna indrukt
- 2,3 is veiliger op blok als je 1+2 erna indrukt
- WS+3 is veiliger op blok als je 1+2 erna indrukt
- d/f+3,2~f heeft strictere timing gekregen voor tweede hit
- d/f+3,2,3 is veiliger op blok en whiff
- Hitbox van f,f+3 verbeterd, raakt nu ook Bryan op de grond
- KND d+3+4 geft meer +frames op hit, doet meer schade
Steve
- Rage Drive is trager geworden vanuit alle stances
- DCK 2 is minder veilig op blok
- Extended DCK 2 is minder veilig op blok en whiff
- Extended DCK 1 is minder veilig op blok en whiff, doet minder schade
Xiaoyu
- u/f+3+4 heeft grotere hitbox gekregen op derde hit
Yoshimitsu
- Grotere hitbox voor BT 2
- d/f+1,2 is niet NC meer, tweede hit is trager geworden
Ik heb gehoord dat ze Akuma expres zo goed hebben gemaakt voor EVO, waarschijnlijk om veel Street Fighter spelers aan te spreken. En als ik me goed herinner heeft Michael Murray ooit gezegd dat ze nieuwe characters expres zo goed maken zodat veel mensen de nieuwe characters gaan spelen.
Wel goed om te zien dat Akuma generft is, op EVO hadden nog niet veel mensen 'm gespeeld en wisten ze misschien nog niet al z'n sterkste opties, maar hij had echt veel te veel death combo's.
Dat ze nieuwe characters expres goed maken heb ik wel vaker gehoord in interviews, maar dat klopt ook maar half. Feng was supergoed in Tekken 5, Asuka was heel heel matig. In Tekken 6 was Bob supergoed, Zafina was low tier. In Tekken 7 lijkt Lucky Chloe in de categorie low tier te gaan vallen, terwijl Akuma/Shaheen zeer goed lijkt te zijn.