Op 7 en 8 mei organiseert Blammo een subevent van het Firstlook Festival dat geheel gericht is op de multiplayer: Firstlook BattleCon. TekkenZone zal er zijn om Tekken Tag Tournament 2 te vertegenwoordigen.
Op het event zullen tientallen games speelbaar zijn met meerdere toernooien per dag waarmee je allerlei prijzen kan winnen. Zodra je een entreekaartje gekocht hebt kan je aan elk toernooi meedoen zonder je eerst daarvoor in te schrijven of wat dan ook. De toernooien volgen het "King Of The Hill" protocol in plaats van een Poule of Bracket protocol. Ook is het gebruik van een eigen controller niet toegestaan. Behalve fighting games zoals Tekken Tag Tournament 2 en Super Smash Bros For Wii U zijn er ook diverse andere games zoals FIFA 2016, Rocket League en Counter Strike Go. Naast de competities zijn er ook workshops, een marketplace en een podium voor pro-matches.
Het evenement vindt plaats in Ahoy Rotterdam en is makkelijk te bereiken met openbaar vervoer of de auto. Tickets zijn te koop via www.battlecon.nl waar je ook alle overige informatie over het evenement kan vinden. De toernooien zullen de PEGI-beoordelingen respecteren waarbij je o.a. voor Tekken Tag Tournament 2 minstens 16 jaar moet zijn om het op Firstlook BattleCon te kunnen spelen.
Het exacte programma is nog niet definitief. Onder andere met peilingen op de Facebook pagina van Firstlook BattleCon wordt mede bepaald hoe het evenement ingericht zal worden. Op dit moment staat er een peiling online waar je als Tekken fan kan laten weten hoe graag je Tekken Tag Tournament 2 op het evenement wilt zien.
Als iemand specifieke vragen heeft, dan kan je ze me aan mij stellen
Dit evenement is natuurlijk iets anders dan de gewoonlijke toernooien. De insteek is ook meer om er een leuke dag/weekend van te maken, even voor wat keiharde Tekken actie zorgen, ondertussen volledig onderuit gaan bij bijvoorbeeld een potje FIFA, andere bekenden tegenkomen uit bijvoorbeeld de Street Fighter community en nieuwe Tekken fans ontmoeten.
Hmmm ik heb wel op TTT2 gestemd maar had liever games zoals Soul Calibur 5 of Marvel vs Capcom 3 gezien. Zal dus een beetje aan de volledige line-up liggen of ik kom of niet.
Ik denk dat games zoals Street Fighter V en Mortal Kombat X er sowieso wel zullen zijn, misschien dat ze ook open staan voor de iets oudere fighting games