In een
interview met Famitsu wisselen Tekken producent Katsuhiro Harada en Dead Or Alive producent Yosuke Hayashi hun gedachten uit over het free-to-play genre. Zowel de Tekken serie als de Dead Or Alive serie hebben dit jaar een gratis te spelen game uitgebracht.
Harada verklaart de keuze voor een Free-To-Play Tekken game dat het fighting game genre volwassen aan het worden is, maar het problemen heeft om nieuwe spelers aan te trekken. De Tekken producent bedacht dat een lagere prijs voor meer spelers en meer competitiviteit zou gaan zorgen. Harada ging vol voor deze redenering door de game gratis in plaats van goedkoper te maken. De Japanner verklaart dat fighting games vooral binnen een klein enthousiast publiek is blijven hangen, maar dat het genre meer potentie heeft als een wijder publiek aangetrokken kan worden. Ook verklaarde hij dat het succes van de Free-To-Play game "Mobile Suit Gundam: Battle Operation" een reden was om Tekken Revolution gratis uit te brengen.
In het volgende stuk van de interview vertelt Harada dat Tekken Revolution als een soort virtuele arcadehal zou dienen en men ervan overtuigd was dat het experiment interessante data zou opleveren. Zo verwachtte Harada in eerste instantie dat de gemiddelde speelduur per sessie tussen de 30 en 60 minuten zou liggen, maar uit verzamelde data blijkt dat veel spelers al gauw 3 uur achter elkaar spelen.
Namco Bandai leek zeer welwillend te zijn toen Harada het voorstel indiende voor een Free-To-Play Tekken game. De vice-president van het Japanse bedrijf zou gereageerd hebben met "Best, maar kunnen we het snel releasen?". De producent van de Tekken serie kreeg vervolgens slechts 2 maanden tijd om de game in elkaar te zetten.
Ook wordt een eventuele cross-over tussen Tekken en Dead Or Alive uitgesloten sinds Tekken en Street Fighter momenteel samenwerken en Dead Or Alive in haar nieuwste deel enkele characters uit de Virtua Fighter serie bevat. Tenslotte worden de businessmodellen van Tekken en Dead Or Alive vergeleken, waarbij Tekken een model hanteert om nieuwe spelers aan te trekken en Dead Or Alive een model hanteert waarbij de gratis game een uitgeklede versie is van Dead Or Alive 5. Volgens Harada zijn beide modellen niet te combineren en verschilt het per situatie welk model beter is. De producent van Tekken is echter tevreden met zijn aanpak en prijst het model dat Hayashi voor Dead Or Alive gebruikt.