Op de Computer Entertainment Developers Conference in Japan heeft Namco Bandai een uitgebreide presentatie gegeven over de technieken achter Tekken Tag Tournament 2. Zo schaalt de game actief de resolutie per situatie.
De game draait op Full HD wanneer er 2 characters op het scherm staan dankzij de nieuwe techniek van Namco System 369 (Tekken 6 draait op Namco System 357). Wanneer er 3 (bij Tag Assault) of 4 (bij incidentele situaties) characters op het scherm tevoorschijn komen, wordt de resolutie automatisch lager gezet om de game stabiel te kunnen laten draaien. Dezelfde techniek wordt gebruikt bij Balcony Breaks, welke in Tekken Tag Tournament 2 geintroduceerd worden. Daarnaast is de optie ook ingebouwd in situaties wanneer de framerate dreigt te dalen. De game beschikt ook over Screen Space Ambient Occlusion, een techniek waarmee kort samengevat een realistische shader met de juiste lichtval toegebracht wordt.
Ook zijn customizations zo geprogrammeerd dat de standaard outfit altijd ingeladen wordt, waarna de customizations via diverse technieken aan het model gehecht worden. Dit is dan puur op het gebied van programmering en kan niet met het oog te zien zijn.
Mijn Japans is bagger, maar het viel me op dat de tijdelijk teststage in de eerste gameplaybeelden van TTT2 te zien was met een wat aangekleder uiterlijk. Stage nummer 17?