Laatst gewijzigd door wogus: 1 oktober 2008 om 14:20.
Gooi die andere topic weg ofzo, staat alleen rommel in
Maar goed gezien er steeds meer steve spelers in de aantocht zijn zal ik proberen alles mee te delen.
Afkortingen:
DCK = Duck (f+3 of 4 / df+3 of 4)
EXT DCK = Extended Duck
WVE = Weave
LWVE = Left Weave (3)
RWVE = Right Weave (4)
SWY = Sway (b+3 of 4)
Steve zijn Tools:
Punishers
Staand
8f: 1,2, 15 damage, 1,1,2, 16 damage (ik ga meestal voor 12 omdat het maar 1 damage verschilt, en het is +4 op hit, +1 maar bij 112)
13f: df+1,2, 20 damage
14f: df+1+2, 24 damage
15f: df+2,2, (kleine launch) df+1+2, 36 damage
16f: db+3,2, ALB+d+2
19f: uf+2, (full launch)
WS
11f: ws+1,2 35 damage
19f: uf+2, (full launch)
kort samengevat
-8 tot -12 is dus allemaal 1,2
-13 df+1,2
-14 df+1+2 (heel nuttig ook voor long range punishers, zoals heihachis ff+2 of pauls deathfist)
-15 df+2,2
-16 kan je kiezen voor db+3,2 of df+2,2 (als beiden niet lukken ivm range doe gewoon df+1+2)
-19 voor uf+2 (weinig mogelijkheden om dit te gebruiken bij situaties waar je staat, voorbeeld is fengs b+1+2 op block of hei's df+1,2)
Goede moves:
High
1,2 : twee snelle jabs en veel opties erna (DCK/WVE/SWY) 0 op block, +4 op hit
1,2,1 : goede keepaway tool, NC op CH, ook veel opties erna (DCK/WVE/SWY/FLK), maar de uitgangsituatie is bij 1,2 voordeliger. 1,2,1 is slecht op block en redelijk op hit/CH
b+1 : safe high, talloze opties erna op block, combo op CH, tracked naar links (oogpunt van steve)
DCK f+2: safe high, goede pressure tool, DCK f+2, DCK f+2 is niet te interrupten door jabs (alleen low jabs)
Mid
df+1,2: mid, high. safe op block, 2e hit is niet te bukken, NC, weinig damage, wordt gebruikt als een snel safe mid poking tool
qcf+1: safe mid, tracked naar links (oogpunt van steve)
ff n 2: semi safe mid, -11 op block slechts (tegenstander recovered crouching), tracked beide kanten, onmogelijk voor de tegenstander om te sidesteppen en gratis db+2 op hit.
uf+2: redelijke low crush -13 op block dus gebruik met mate, wel juggle op hit
df+2: launch op CH, en voor bukkers kan je df+2,2 doen voor een semi launch.
Low
d+1: snelle low poke, -15 op block dus gebruik met mate. op hit -3
d+2,1: low niet te zien op reactie, highcrush, en safe op block. op CH is de 1 gegarandeerd
db+3,2: low ook niet te zien op reactie, slechte range maar wel aardige damage met gratis ALB d+2, goed te gebruiken als een mixup bij close range
Ik ben weer tekken aan het spelen met wat vrienden (voorbereiden op T6 ^^). Het zijn slechts beginners dus ze hebben nog moeite met executie, maar ze leren snel ^^
Een van hen is met Steve bezig en ik heb hem naar deze en zaibatsu threads gestuurd voor wat info over moves enzo omdat ik geen reet weet van Steve ;p
Zou je misschien een paar combos willen posten die vaak gebruikt worden in een match ? (consistent, niet te moeilijk etc.)
Ik ben weer tekken aan het spelen met wat vrienden (voorbereiden op T6 ^^). Het zijn slechts beginners dus ze hebben nog moeite met executie, maar ze leren snel ^^
Een van hen is met Steve bezig en ik heb hem naar deze en zaibatsu threads gestuurd voor wat info over moves enzo omdat ik geen reet weet van Steve ;p
Zou je misschien een paar combos willen posten die vaak gebruikt worden in een match ? (consistent, niet te moeilijk etc.)
Hey Brian (ik neem aan VaderNL? )
ik zal hier wat combo's posten..
f+4,2 (of te wel DCK 2), b+1~b(hold), 1 (of te wel FLK 1), f+2,1~b(hold), 1 (FLK1), 3+4,2 (ALB 2)
deze combo kan ook na df+2 Counter hit
CH b+1~b(hold), f+4,1 (of te wel DCK 1), df+1,2,1~b(hold), 1 (FLK1), 3+4,2 (ALB 2)
Als je wat meer combo's wilt (meer damage, laat het maar weten )
p.s. laat wat vaker van je horen hehe. spreek je king_2nd nog?
Ik heb John al een tijdje niet meer gesproken. Hij is wel eens op MSN zo afentoe. Ik zal hem weleens aanspreken over Tekken
Behalve John en Geert, heb ik niet echt contact meer met de oude garde. Gokmen, Harvey en Ruben, bijvoorbeeld, heb ik al heeeel lang niet meer gezien/gesproken. Ik geloof dat Jung-Hoon zo hier en daar nog weleens op een toernooi komt?
Bedankt voor de combo's in ieder geval ^^
Ik zal zeker wat meer van me laten horen. I.v.m. afstuderen heb ik geen tijd meer voor World of Warcrack (het moest er een keer van komen ;p). En gamen zit toch in het bloed; je kan er gewoon niet vanaf ^^
Dus als afkicken is Tekken een mooie therapie zowel als een oude liefde.