Heat System van TEKKEN 8 op de schop na feedback alpha tests
Het Heat System van TEKKEN 8 krijgt een aantal grote veranderingen gebaseerd op feedback die verkregen via op de besloten alpha tests afgelopen maanden. Het doel is om het systeem agressieve tactieken op een simpelere wijze mogelijk te maken.
Allereerst zal Heat Energy verwijderd worden. In de Health Bar is deze mechaniek vertegenwoordigd met een ketting icoon. Deze mechaniek hield in dat je een enkele Heat Energy nodig had om een Heat Dash uit te voeren, terwijl je twee Heat Energy nodig had voor een Heat Smash. Een enkele Heat Energy kon je oorspronkelijk verkrijgen via een Heat Burst, terwijl het uitvoeren van een Heat Engager twee Heat Energy opleverde.
In plaats hiervan ontvang je een bepaalde duur voor de Heat Timer gebaseerd op de aanval die gebruikt is. Vermoedelijk betekent dit dat het activeren van Heat via een Heat Engager meer langere tijdsduur voor de Heat Timer oplevert dan een simpele Heat Burst. Heat Dashes zouden dan een fractie van de Heat Timer gaan kosten, terwijl een Heat Smash mogelijk de volledige Heat Timer zal verbruiken.
De laatste grote wijziging is dat Heat Smashes een universele input zullen gaan krijgen. Oorspronkelijk kon Jin zijn Heat Smash via f,f+1+2 uitvoeren, terwijl Kazuya's input f+3+4 is. Het is niet bekend welke universele input gebruikt zal gaan worden voor een Heat Smash. In TEKKEN 8 is hetzelfde al gedaan met Rage Arts waarbij iedere personage diens Rage Art met d/f+1+2 kan uitvoeren.
|