Dit is een spel gebaseerd op de regels en rollen van Weerwolven van Wakkerdam. Echter heeft deze editie het thema Tekken en sommige rollen zullen verschillen van de originele rollen.
Ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Mochten er toch vragen zijn, dan kun je ze aan me stellen.
Deze editie van WvW wordt georganiseerd door Dragonbomber.
Inschrijvingen:
De achttien meest competente spelers (naar mijn mening) zullen deelnemen aan deze variatie op WvW. Schrijf je alleen in als je weet dat je
MINSTENS de tijd gaat nemen om te stemmen en de verhalen te lezen.
Het verhaal:
Japan, bekend van de vele oorlogen tussen de Mishima-familie, wordt tot op vandaag opnieuw getreiterd door de Devil Gene, het meest zeldzame en krachtigste verschijnsel in het universum. Veel burgers van het eiland Yakushima, de geboorteplaats van Jin Kazama, zien de strijd tussen de mensheid en de duivel niet aankomen. Slechts vijftien extra-ordinaire mensen, die veranderd zijn in Mokujins, mogen op het zo goed als behekste eiland achterblijven. Eenmaal verlaten door hun medeburgers verlaten en getransformeerd in wandelende bomen lijken ze te beseffen wat er gaat gebeuren…
Mogelijke doelen van het spel:
1) De goede spelers elimineren alle slechte spelers.
2) De slechte spelers (wolven) zorgen dat er geen goede spelers meer zijn.
3) De bom-Mokujin moet ervoor zorgen elke nog levende speler te laten ontploffen.
Regels:
- Na de inschrijvingen krijgt iedereen per PM zijn rol toegestuurd. Vertel aan niemand anders welke rol je hebt. Het is toegestaan om in het topic te laten merken dat je een bepaalde rol hebt, maar je mag dit op geen manier bewijzen door middel van screenshots of wat dan ook.
- Elke dag stemmen de spelers voor de lynch van die dag! Maak je stem alsjeblieft vetgedrukt, zorg dat je de naam juist schrijft en post hem voor 21:30, anders (of als je gewoon niet stemt) is het NIET geldig en stem je op jezelf!
- Aan het begin van het spel (Dag #1) moet er voor een burgemeester worden gestemd in het topic, de naam van de speler waar je op stemt moet vetgedrukt zijn, anders telt hij niet.
- Als je eenmaal hebt gestemd mag je je stem niet meer aanpassen. Een bewerkte stem is NIET geldig en telt als een stem op jezelf! Als je niet (geldig) stemt bij de burgemeesterstemming heb je een stem tegen je bij de eerstvolgende lynchstemming.
- Ik hanteer een kwadratisch verband voor het niet (geldig) stemmen. Als je één keer niet (geldig) stemt, dan krijg je één tegenstem. Voor twee keer is dit vier tegenstemmen, voor drie keer negen tegenstemmen, enzovoort.
- Tenzij je rol het toestaat, mag je GEEN contact hebben met elkaar over het spel (dus niet via PM, msn, mail of wat dan ook. ALLEEN VIA HET TOPIC). Als je iemand betrapt dit toch te doen, gelieve het mij dan te melden.
- Doden mogen nog eenmalig in het topic posten. Echter mogen zij NIETS zeggen wat het spel kan beïnvloeden.
- Alle informatie wordt door mij in dit topic gezegd. Dus als je dood bent, maar het verhaaltje is nog niet geschreven, ga jij je rol nog niet verklappen!
- De rollen worden allemaal willekeurig verdeeld.
- Bij twijfel heeft de organisator altijd gelijk.
- De PM's van alle speciale rollen verwacht ik voor 21:30u. Alleen de eerste PM van die dag geldt. Je kunt je keuze dus niet meer voor die dag veranderen als je al gePM'd hebt.
- Als ik geen PM krijg van één van de spelers met speciale krachten, wordt hun kracht die dag niet gebruikt.
- De verhalen bevatten GEEN hints, deze zijn puur voor het amusement.
- De volgorde is: Lynch, eventuele andere speciale gebeurtenissen, lunch
Indien alles verloopt zoals gepland zal ik zeker voor 12:00u de volgende dag de slachtoffer(s) bekend maken. Ook de identiteit van het slachtoffer wordt in de beginpost weergegeven. Daarna volgt de normale dorpsstemming weer en zo gaat dat door totdat het spel is afgelopen.
Rollen:
De slechte rollen
De Duivels (4): Kazuya Mishima, Jin Kazama/Devil Jin, Heihachi Mishima/True Ogre & Jinpachi Mishima
Iedere nacht vermoorden deze drie een burger in hun getransformeerde gedaante. Overdag zullen zij als normale Mokujins rondwandelen om hun andere gedaante te verbergen en zo aan de wraak van de dorpelingen te ontsnappen.
Ze sturen mij iedere avond voor 21:30u één PM met hun ‘Lunchslachtoffer’.
Powers:
-
Kazuya Mishima kan niet door
Zafina (de Ziener-Ditto) ‘gezien’ worden. Als de Ziener de identiteit van deze Mokujin opvraagt, zal er altijd gelogen worden.
-
Heihachi Mishima is niet in staat om de Lunch-PM te sturen.
- Als
Unknown sterft op welke manier dan ook, dan zal
Jin Kazama transformeren naar
Devil Jin. Hierdoor verliest hij de controle over zichzelf. Dit zorgt ervoor dat de duivels de dag erna twee keer mogen moorden.
- Als
Heihachi Mishima gelyncht wordt, zal
Jin Kazama sterven van verdriet en walging door het aanzien van de lynch. Dit gebeurt niet als hij al getransformeerd is naar
Devil Jin.
- Als
Kazuya Mishima op een andere manier dan de lynch komt te overlijden, dan kan de
Heihachi Mishima-Mokujin transformeren in
True Ogre door de emotionele kracht die hij uit zijn verdriet put. Vanaf dat punt zal deze Mokujin nooit meer terugkeren naar Heihachi en definitief veranderen in True Ogre. Het komt erop neer dat hij dan PM’s kan sturen.
-
Jinpachi Mishima kan drie keer in het spel een zijn lynchstem in het geheim veranderen. Dit moet gebeuren via een PM naar mij met de speler waarop je echt wil stemmen. Deze verandering wordt niet openbaar gemaakt.
OPGELET:
- De Duivels mogen overleggen via PM.
- Zij weten van elkaar in welke personages zij kunnen transformeren.
De Nepduivel (1): Unknown
De Nepduivel wilde al heel haar leven lang al een duivel zijn, maar ze is niets meer dan een ordinaire meid die aan traditionele zelfverdedigingstijl doet. Toch gaat zij op zoek naar de ware identiteit van de duivels.
Elke avond voor 21:30 uur mag de Nepduivel een PM naar mij sturen met de (gesloten) vraag of een levende deelnemer een wolf is of niet. Hij zal een bevestigend of ontkennend antwoord krijgen. Als de Wannabe Wolf een échte weerwolf ‘gevonden’ heeft, behoort hij officieel tot de wolven.
OPGELET:
- De Nepduivel krijgt in eerste instantie niet te weten wie de duivels zijn. Zij moet hier zelf naar op zoek.
- Als de Nepduivel de identiteit van één duivel heeft weten te achterhalen, behoort zij tot de Duivels en krijgt ze te weten wie ze zijn. Zij mag dan lunchen.
De neutrale rol
De Bom (1): Jack-6
Eén bewoner is door zijn opvliegende karakter in een Mokujin veranderd die de gedaante van een Jack-6 kan aannemen.
Als de Bom gelyncht wordt, zullen alle spelers die hun lynchstem op hem hebben uitgebracht ontploffen en zo ook te komen overlijden. Als de Bom geluncht wordt, zal de duivel die mij de lunch-PM gestuurd heeft, ontploffen en overlijden. In beide gevallen sterft de Bom zelf ook.
OPGELET:
- Als alle spelers (exclusief of inclusief de Bom zelf) hun lynchstem op de Bom uitbrengen, zal de Bom gelyncht worden en door de ontploffing zullen alle spelers sterven. De Bom heeft dan gewonnen, ook al is hij zelf dood.
- Als de Bom door de Jager wordt doodgeschoten, zullen zijn ontploffingskrachten geen effect hebben.
De goede rollen
De Burgers (6): Alisa Bosconovitch, Ling Xiaoyu, Asuka Kazama, Steve Fox, Lee Chaolan & Raven
Zij hebben geen bijzondere gaven, toch zullen een aantal burgers meer of minder kunnen dan anderen. Het gemeenschappelijke wapen is het vermogen om het gedrag van andere burgers te analyseren en zodoende duivels te identificeren en de overtuigingskracht, die nodig is om te voorkomen dat een onschuldige burger veroordeeld wordt.
Extra krachten:
-
Alisa Bosconovitch en
Ling Xiaoyu kennen elkaar goed en mogen als enige twee burger-Mokujins via PM overleggen.
-
Steve Fox kan nooit de loverboy van
Nina Williams zijn.
- Als de burger-Mokujin
Raven geluncht wordt, kunnen de duivels de dag erna niet lunchen doordat de ninja ze buikpijn heeft bezorgd met zijn ninjamessen.
De Ziener (1): Zafina
Elke nacht kan deze Mokujin door zijn gave achter de ware gedaante van een andere speler komen. Hij zou de andere burgers moeten helpen, maar moet discreet blijven om te voorkomen dat hij door de weerwolven geïdentificeerd wordt.
De Ziener stuurt mij iedere dag voor 21:30u een PM met daarin de naam van de speler waarvan hij de rol wil weten.
OPGELET:
- De Ziener kan de identiteit van de
Kazuya Mishima-Mokujin opvragen, maar zal altijd een gelogen antwoord krijgen.
De Jager (1): Sergei Dragunov
Als de Jager door de duivels verslonden wordt of door de andere burgers vermoord wordt, dan heeft hij nog een kleine verrassing achter de hand.
Sergei Dragunov mag, voordat hij de geest geeft, terugslaan door onmiddellijk zijn pistool boven te halen en een andere speler elimineren door zijn slachtoffer te raken met een kogel die recht door het hart gaat.
De SOA-seut (1): Nina Williams
Nina Williams heeft een enorme hoeveelheid aan feromonen en heeft daardoor veel aantrekkingskracht. Hier maakt ze graag gebruik van en duikt het liefst met heel Yakushima het bed in.
Als een duivel een Lunch-PM stuurt met daarin de naam van Nina, dan zal de de duivel geïnfecteerd worden met een super-SOA waar hij na één dag aan overlijdt. Nina zal zelf sterven door de lunch en daardoor overlijdt haar loverboy ook door verdriet.
De Beschermengel (1): Angel
De Beschermengel is naar Yakushima gereisd om haar goede diensten te verlenen. Zij heeft een goed hart en wil voor iedereen haar best doen.
De beschermengel mag iedere dag voor 21:30 uur een PM naar mij sturen met de naam van een nog levende speler die zij in bescherming neemt. Die speler kan dan voor die avond niet geluncht worden, mocht dat het geval zijn.
OPGELET:
- De Beschermengel mag zichzelf niet in bescherming nemen.
- Als de Beschermengel iemand beschermt, mag zij diegene de volgende avond niet weer beschermen.
- De bescherming geldt alleen tegen een lunch.
De Beul (1): Craig Marduk
Deze Mokujin heeft dan wel een goede rol, maar toch heeft hij wat onzuivere trekjes. Hij houdt van brute kracht en bloed. Hij is gekend als de geweldenaar bij uitstek.
De Beul kan eenmalig in het spel openbaar een andere deelnemer vermoorden. Mocht hij dit op een bepaalde dag willen doen, dan moet dit tijdens de lynchstemming. Craig Marduk moet dan een bericht in het topic plaatsen met de melding dat hij een zekere deelnemer wil doden.
OPGELET:
- Zorg dat je op het juiste moment een andere deelnemer vermoordt, want hierdoor wordt je identiteit bekend voor de iedereen, dus ook voor de moordlustige duivels.
De Inspecteur (1): Lei Wulong
De Inspecteur is degene die de mensen tegen criminelen moet beschermen, dus ook tegen de duivels. Hij kan iedereen laten oppakken die hij wil.
Een keer in het spel kan Lei Wulong een speler naar keuze arresteren. Dit doe je door een PM naar mij te sturen met de naam van de speler die jou het meest verdacht lijkt. Als het om een goede rol gaat wordt deze de dag erna vrijgelaten, maar wanneer Lei een duivel gevangenneemt wordt deze per direct neergeschoten door zijn agenten.
Subrollen *
De Tekken Lord (1)
De Tekken Lord wordt op de eerste speeldag gekozen via een stemming.
OPGELET:
- De gekozen speler mag de benoeming niet weigeren.
- De stem van de Tekken Lord telt anderhalf keer mee.
- Als de Tekken Lord sterft, krijgt hij dit via PM van mij te weten en verwacht ik voor 12:00u 's middags de volgende dag een PM met daarin de naam van zijn opvolger. Als hij dit niet doet, bepaal ik dit via random.org.
De Loverboy (1)
Nina Williams is altijd opzoek naar een Loverboy. Zij zal deze vinden in een burger. Wanneer haar Loverboy komt te overlijden, zoekt Nina weer een vervanger (nog steeds een burger). Wanneer Nina doodgaat, zal haar Loverboy ook sterven van verdriet. Nina en haar Loverboy mogen áltijd privé met elkaar overleggen.
Spelverloop:
De eerste dag
Tijdens de eerste dag wordt er voor een burgemeester gestemd. De Ziener, Beschermengel, de Inspecteur, de Nepduivel en de Duivels mogen mij al een PM sturen.
De tweede tot en met laatste dag
In het topic vindt er een lynchstemming plaats. Daarnaast mogen de Ziener, de Beschermengel, de Inspecteur, de Nepduivel en de Duivels mij een PM sturen.
Ingeschreven:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.