Nou, 't was tof

En ondanks enkele donkere wolken bleef het droog.
M'n plek was eigenlijk wel gaar, want ik keek tegen een vangrail aan. Maar ik stond iig wel voorop. Veel foto's heb ik niet kunnen maken, want daar reden ze net iets te snel voor. Heb wel een boel video's gemaakt, maar dat duurt nog wel even voordat ik ze op YouTube heb geupload.
Om 12.00 was de warming-up en de meeste auto's deden wat testrondes, weinig actie. Iets voor 14.00 kwam Balkenende in een antiek wagentje aantuffen en daarachter een identiek wagentje met de aanwezige F1-rijders (Albers, Doornbos, Kovalainen, Piquet jr, Sutil).
Albers was al eerst in de Spyker F1, welke toch wel de lawaaiigste wagen vandaag was. Qua show vond ik Albers ook wel wat uitdagender, je zag duidelijk dat hij meer met de auto durfde te doen dan de andere F1 rijders. Het viel me ook op dat de Spykers beduidend meer rook kunnen veroorzaken dan bv de Renault F1.
Daarna kwamen de WTCC wagens, was niet echt zo zeer spectaculair. Om 14.35 kwam Kovalainen in de Renault F1. Zoals ik al eerder zei, de Renault F1 is stiller dan de Spyker F1. Vandaag althans.
Vervolgens kwamen de Drift Series, wat eigenlijk qua show het beste van de dag was. Omgebouwde Nissan Skyline's, Nissan 350Z en VW Golf reden continu dwars door de straten. Zeer lawaaiig deze auto's. De VW Golf kon iets meer risico nemen vanwege z'n compactere formaat, maar ik vond zelf de Skyline's leuker om aan te zien.
Iets na 15.00 kwamen de A1 wagens van Nederland en Ierland. Geluidsniveau van deze wagens komt heel erg in de buurt van de F1 wagens. Team Ierland liet alleen 2 maal achter elkaar de motor afslaan.
Toen kwam de plaatselijke held Robert Doornbos in (helaas een oudere versie van) de Minardi Champcar. De drifts en donuts vielen alleen wel iets tegen, omdat de wagen door de Turbo een opdonder krijgt en hij dus moet uitkijken dat ie de vangrails niet raakt.
Daarna kwam Sutil in de Spyker F1. Niet echt veel bijzonderder dan de andere F1 wagens. Alleen halverwege werd er ineens een rode vlag geseind. Bleek dat z'n wagen ter hoogte van de Blaak half in de fik vloog.
Rond de klok van 16.00 was het de beurt aan klassieke F1 wagens. Een oude F1 wagen uit de jaren 80 met een V12 motor liet rond het Hofplein z'n 12 cilinders horen. Helaas reed ie maar 1 maal voorbij. Nelsinho Piquet sloot de dag in de Renault F1.