Ja deze draad zegt genoeg denk ik! Post hier je lijst met PS3 games en geef er eventueel je bevindingen erbij
Blu-Ray Games
Motorstorm
Mijn eerste officiële racegame voor de PS3! Heb dit samen gehad met Resistance. Voor een offroad racer is Motorstorm echt wel leuk! Het snelheidsgevoel heb je telkens, de keuze van de voertuigen is ook wel tof gedaan! Alleen jammer dat het online soms te moeilijk is! Nog een klein minpuntje is dat er geen offline multiplayer is...
Al bij al krijgt Motorstorm een 7,9/10
Resistance: FoM
Samen gekocht met Motorstorm! Degelijke shooter! Origineel verhaal! Maar in mijn opinie zijn er nu betere shooters dan Resistance!
Mijn score: 7/10
Rainbow Six Vegas
Zeer leuke tactische shooter! De maps zijn divers, en kennen voor ieder wat wils. Grafisch is het spel niet altijd top (zeker bij online) maar dat nemen we natuurlijk met een korreltje zout. Audiovisueel is het zeker een hoogvlieger! De AI is ook goed in mijn ogen en het dekkingsysteem is wel zeer knap uitgewerkt! Een must-have voor iedereen die houdt van tactische shooters!
Mijn score: 8/10
The Darkness
The Darkness is een schitterend FPS die je van begin tot einde meezuigt in een bloedstollend verhaal, doorheen duistere en huiveringwekkende omgevingen. Bovendien krijgt de speler een veel grotere vrijheid dan in andere FPS games door zijn enorme diversiteit.
De sfeer in The Darkness is echt huiveringwekkend en de Darkness-powers zijn ook om U tegen te zeggen!
Minpunten aan deze shooter is de korte singleplayer en de beperkte multiplayer...
Mijn score: 8,5/10
Ratchet And Clank: Tool Of Destruction
Fantastische adventure game! Je ziet zo dat deze game met liefde en zorg werd gemaakt!
De uitgestrekte, prachtig vormgegeven levels met geschifte vijanden en interessante wapens bieden je tonnen speelplezier. De controls, het verhaal en de humor zorgen voor een mooi geheel dat van het begin tot het einde een genot is om te spelen.
Niets op aan te merken!
Mijn score: 9/10
Call Of Duty 4: Modern Warfare
Call of Duty 4: Modern Warfare is voor mij zonder twijfel de beste FPS-shooter op dit moment en het zal nog een eindje duren vooraleer deze eer zal doorbroken worden. Verbluffende graphics, origineel verhaal & een prachtige multiplayer maakt dat deze game terecht bestempeld wordt als een topgame.
Misschien 1 klein minpuntje en dat is dat de singleplayer net iets te kort is...
Mijn score: 9,8/10
NBA LIVE 08
NBA LIVE 08 bezit een vlotte maar uitgebreide gameplay die een behoorlijke uitdaging biedt. Minpunten zijn wel dat er geen tutorial is waardoor je echter heel wat uurtjes zal moeten oefenen om het spel onder de knie te krijgen. Ook zijn er nog een aantal slordigheden die beter hadden gekund. Ook de online modus is vrij gebrekkig. Desondanks dit alles is NBA Live 08 een aanrader voor de fans van sport games!
Mijn score: 7/10
Uncharted: Drake's Fortune
Tja wat kan ik zeggen...dit spel straalt klasse af op elk vlak en is gewoon heel leuk om te spelen. Dit spel heeft prachtige graphics en locaties, heeft een afwisselende en sterke gameplay en een interessant plot met soms wel eens leuke twists erin. Maar terug heb ik een minpuntje (je kan het misschien al raden
) maar het is ook beetje te kort...
Mijn score: 9,5/10
Burnout Paradise
Burnout Paradise is voor mij een enorm leuk racegame die zowel fans van de reeks als nieuwe spelers zal aanspreken. De typische gameplay die gebaseerd is op waanzinnige crashes met zoveel mogelijk schade verveelt nog altijd niet, en zal waarschijnlijk ook nooit gaan vervelen. De schade aan de auto's zijn echt uitgebreid, je hebt een enorme vrijheid, de crashes zijn waanzinnig gek en de free-roaming multiplayer komt bij Burnout Paradise goed tot zijn recht!
Alleen jammer dat er geen bestuurders zijn de auto's zitten
Mijn score: 9/10
Half Life: Orange Box
Deze Orange Box is de ultieme collectie van Half Life! Het bevat niet 1 game, maar wel 5 namelijk Half Life 2, Half Life 2: Episode 1, Half Life 2: Episode 2, Team Fortress 2 (online multiplayer) en Portal.
Met andere woorden: The Orange Box staat garant voor uren plezier, ook al heb je reeds de originele game en de eerste uitbreiding gespeeld. Puzzels, actie en komische online gaming...het zit er allemaal in!
Singstar
Hier kan ik weinig over zeggen! You love it or you hate it
Wel positief is dat je de Singstore hebt, die regelmatig een update krijgen! Zelf heb ik al 11 liedjes van de Singstore gedownload, dus dat geeft een zeker meerwaarde aan het spel! Zeer leuk als je met meerder personen bent!
Condemned 2: Bloodshot
Condemned 2: Bloodshot is een waardige opvolger geworden voor een van de betere horrorgames van de afgelopen jaren. De gameplay werd grondig onder handen genomen en zowat elk aspect ervan werd verbeterd of uitgebreid. De sfeer voelt voorts echt onrustwekkend aan en de graphics en geluidseffecten zijn van uitstekende kwaliteit. Er is ook een online multiplayer, die is goed voor eventjes, maar gaat wel heel snel vervelen!
Maar moest ik kunnen kiezen tussen Condemned 2 of Resident Evil is de keuze voor mij snel gemaakt (
Resident evil offcourse)
GTA IV
Nja, wat kan ik hierop zeggen? Grand Theft Auto IV is San Andreas in het kwadraat. Het spel is bloedmooi, crimineel grappig en ongezien veelzijdig. Elk aspect is met liefde gebouwd en tot in de details uitgewerkt, waardoor de weinige minpuntjes tot voetnoten gedegradeerd worden. Perfectie bestaat niet, maar GTA IV komt griezelig dicht in de buurt
Soms heb ik wel eens last van framedrops en om online te gaat is ook wel vrij frustrerend! Gelukkig is het met de laatste patch al een stuk verbeterd.
Mijn score: 9,8/10
Metal Gear Solid 4: Guns Of The Patriots
MGS 4 is gewoon de perfectie zelve! Ik ben al jarenlang fan van deze franchise en ik kan er echt niets verkeerd op zeggen!
De graphics zijn oogverblindend, het verhaal is intrigerend (ik krijg er kippenvel van), de cutscenes zijn een streling voor het oog, de humor is echt hilarisch en de vrijheid is ook uitgetrekt! Een waardige afsluiter!
Mijn score: 11/10
PS Store Games
Tekken 5: Dark Resurrection Online!!!!
Kutspel!!! Hahahha nee, zo beetje erg zijn
Zeer leuk natuurlijk!
Soms kan de lag mijn kloten uithangen (sorry voor m'n taalgebruik)!
Anders nix op aan te merken! Beste vechtspel ooit gemaakt!!!!!
Mijn score: 10/10
Mortal Kombat II
Voor mij de beste Mortal Kombat ooit gemaakt! Die old-school ervaring...echt leuk om dat nog eens te spelen!
De fatalities blijven nooit vervelen! Wel jammer is dat MK II ontzettend moeilijk is
Ook al zet je het op very easy, je moet echt het onderste uit de kan halen om te overleven!
Mijn score: 8,4/10
PAIN!
PAIN is een game die op alle vlakken goed weet te scoren, het is leuk, het werkt, is mooi en klinkt goed. Een game die zeker onder de categorie aanrader valt binnen alle PSN games. Het zal de speler zeker enige tijd bezighouden. Wat ik wel jammer vind, is dat de game niet echt iets is om aan één stuk door te spelen, meestal speel je het een uurtje en dan ben je het wel weer zat. Ook spijtig, is dat de game slechts één map kent. Hier is overigens wel ontzettend veel in te doen maar meer maps hadden wel gemogen.
De offline multiplayer is ook een leuke bezigheid
Je hebt bv Bowling en het alomgetrouwde HORSE (bv bij Tony Hawk heb je dat ook).
Super Stardust HD
Super Stardust HD is in elk opzicht het schoolvoorbeeld van hoe je een klassieke game in een modern jasje moet maken: het bestuurt enorm lekker, de gameplay heeft ondanks de simpelheid veel te bieden en de graphics zijn om je vingers bij af te likken.
Ook de co-op biedt veel speelplezier!
Snakeball
Snakeball is echt een leuk partyspel! Tegen de computer is het jammer genoeg net iets te makkelijk, maar samen met je vrienden erbij is dit een superleuke game!
Doel van het spel: ballen verzamelen hahahahahaha (
oke vrij dubbelzinnig)
Fl0w
flOw is een game die, ondanks de simpele gameplay, goed gebruik maakt van de PlayStation 3. De graphics zijn erg mooi en hebben een betoverende stijl, net als de rustgevende achtergrondmuziek. Je hartslag daalt al direct wanneer je zelfs nog in de XMB zit om flOw te starten, want dan begint die rustieke muziek al te spelen.
Wel vrij rare gameplay. Je bent een soort organisme in een oceaan en je moet allerlei kleine wezentjes oppeuzelen! Simpel, maar leuk!
Er is ook een offline multiplayer optie (max. 4 personen), dus dan kan je samen met je vrienden lekker op jacht gaan en wezentjes opeten en natuurlijk genieten van de rustgevende muziek! Ik word er alleszins stil van...
Sky Diving
Sky Diving is een PSN game die volledig gebruikt maakt van de SIXAXIS motion control functie! Weliswaar verkracht dit het volledige spel! Het concept is wel tof, maar de besturing klopt niet helemaal...links laten liggen is de boodschap
Mijn score: 3/10
Ziezo, now it's up to you guys