Sinds vanavond is Firefox 3 te downloaden. Deze serie zal sneller en lichter zijn dan Firefox 2.
Firefox is een alternatief programma om mee te internetten. Vaak stappen mensen over naar Firefox vanwege slechte ervaringen met Internet Explorer, zoals traagheid en zwaar voor het geheugen. Op TekkenZone gebruikt een kwart van de bezoekers Firefox.
Citaat:
De makers van Firefox 3 hebben zich met name gericht op het verbeteren van de snelheid en de efficiëntie van de browser. De huidige versie krijgt veel kritiek vanwege zijn grote geheugenverbruik. Vooral na langdurig gebruik zou de software traag worden, een probleem dat de nieuwe versie volgens Mozilla oplost. Ook het weergeven van webpagina's en het uitvoeren van javascript moet stukken sneller gaan.
Meer in het oog springt wellicht de nieuwe 'slimme adresbalk'. Als een gebruiker daarin begin te typen, zoekt de browser in onder meer de browsergeschiedenis en de bladwijzers naar overeenkomende webadressen, paginatitels en trefwoorden. Zo moet het veel gemakkelijker worden om websites terug te vinden waarvan je het precieze adres bent vergeten.
Ook is de browser nu uitgerust met een vernieuwd phishingfilter, dat nagemaakte websites moet opsporen.
Edit: Heb 'm geïnstalleerd. Ziet er niet heel anders uit, de pictogrammen bovenaan wel. Hij is veel sneller dan Firefox 2. Zit nu een ingebouwde spellingchecker in, die mij verwijst dat ik reeds 2 spelfouten in deze 'edit' heb gemaakt. Bladwijzers en dergelijke werken nog, sommige verouderde add-ons niet meer. Als je iets intypt in het adresbalk, krijg je allerlei suggesties bestaand uit bladwijzers of eerder bezochte sites. Ik kan 'm wel aanraden
Edit2: Alhoewel... sommige sites werken niet meer, zoals TekkenZaibatsu...
|