Onlangs hebben Katsuhiro Harada en Masaaki Hoshino een developer interview gegeven over Pokken Tournament. De manier waarop de game tot stand is gekomen staat centraal in het gesprek.
Harada en Hoshino (director van de Soulcalibur serie) gaan in op hoe het idee ontstaan is en hoe vele moeilijk keuzes gemaakt moesten worden. Veel developers die aan de Wii U-versie van Tekken Tag Tournament 2 hebben gewerkt hebben ook meegewerkt aan de ontwikkeling van Pokken Tournament. De ontwikkelaars wilde perse een wijde keus aan characters en ook fans tegemoet komen ondanks de keuze uit ruim 700 Pokemon. Gamefreak als ontwikkelaar achter de RPG-games van de Pokemon serie heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van Shadow Mewtwo als enige originele character in de game.
Harada vertelt verrast te zijn dat de verborgen Tekken aanvallen in Pokken Tournament eigenlijk goed werken met de Pokemon. Het "Phase Shift" mechanisme werd bedacht om de levendigheid van de game beter te vertonen evenals de keuze om iedere speler een eigen cameraperspectief te geven. Bekijk alle andere details van het interview hieronder.