Ondanks dat er niets specifieks over Tekken 7 gezegd werd, waren er wel een hoop interessante dingen gezegd. De panel is sowieso het terugkijken waard als je fan bent van het getroll tussen Harada en Ono
- Het Street Fighter 5 model is gebaseerd op MOBA's, Harada vind het jammer dat het eerdere model van Street Fighter met uitbreidingen tegenwoordig niet meer goed werkt
- Harada gelooft niet dat het versimpelen van inputs dé oplossing is om fighting games toegankelijker te maken, het binnenhalen van meer beginners is volgens hem belangrijker
- Alle aanwezige devs waren het eens dat de online mode een steeds grotere rol gaat spelen en dat de volgende stap is om spelers te koppelen aan spelers van hetzelfde niveau of dezelfde speelstijl
- Een grote nadruk op de verhaallijn is iets waar zowel Harada als Ono aan werken, gezien dat in het verleden niet altijd heel duidelijk geweest is.
- Harada heeft veel nuttige feedback kunnen verzamelen over Tekken Revolution, een always-online pakket is volgens hem niet wat de serie nodig heeft ondanks 5 miljoen downloads. Men heeft liever een offline pakket
- Harada ziet ruimte voor verbetering bij de intelligentie van de AI. Hij hoopt dat het in de toekomst mogelijk wordt dat de AI zich volledig kan aanpassen aan de speler (een eerder panel over Call Of Duty had het ook hierover en dat er op gebied van AI al zoveel meer mogelijk is met de PS4 dan met de PS3)
- Ondanks dat Street Fighter 5 een soort hardcore aanpak lijkt te gaan hanteren zoals ongeveer het geval was met TTT2 ziet Harada dit niet werken met de Tekken serie op langer termijn. Met ruim 44 miljoen verkochte games benadrukte hij dat er ook focus moet blijven op casual gamers die thuis tegen hun broertje of zusje willen spelen.
- Geen van de devs had een echt concreet antwoord over de toekomst van fighting games
|